آیا درب های اتوماتیک می توانند به کاهش مصرف انرژی کمک کنند؟

در امتداد هر خیابان نگاه کنید ، فلسفه درهای باز را در عمل خواهید دید. خرده فروشان دوست دارند درب های خود را باز بگذارند زیرا معتقدند که یک ورودی باز و بدون مانع احتمال بیشتری دارد که مشتریان را به داخل جذب کند. اما آنچه که یک در باز ممکن است باعث فروش یک مغازه شود، برای آنها هزینه انرژی نیز خواهد داشت . زیرا فروشگاه ها باید مصرف انرژی را برای حفظ دمای راحت افزایش دهند و این انرژی دائماً از طریق درهای باز از دست می رود.

مطالعه‌ای که اخیراً انجام شد، انرژی و صرفه‌جویی مالی را که مغازه‌ها هنگام نصب درب‌های اتوماتیک می‌توانند از آن بهره ببرند و اینکه آیا این درب‌ها تأثیری بر رفتار مشتری داشته‌اند را بررسی کردیم . یک فروشگاه مبل در تهران به عنوان محل مطالعه انتخاب شد و ابتدا مصرف انرژی را با درب دستی و سپس با درب اتوماتیک با پرده هوا آزمایش گرفتیم.

43 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی

این مطالعه مصرف انرژی را بر اساس کنتورهای ثابت گاز و برق ارزیابی کرد. پس از نصب درب اتوماتیک جدید مشخص شد ،که تقریباً 43 درصد در مصرف انرژی خود برای گرمایش صرفه جویی شد. چرا؟ از آنجایی که درب اتوماتیک فقط در صورت نیاز باز می شود، پرده هوا از وزش هوای ناخواسته در داخل جلوگیری می کند و ویژگی هایی مانند شیشه های عایق بندی شده و درزگیرهای محکم درب باعث صرفه جویی در مصرف شده بود.

رفتار مشتری

در طول مطالعه، هیچ تاثیری بر رفتار مشتری مشاهده نشد. تعداد بازدیدکنندگان با ورودی اتوماتیک جدید به میزان قابل توجهی کمتر نبود و تاثیری بر فروش نداشت. فراتر از این، سیستم ورودی جدید به طور یکسان مورد استقبال مشتریان و کارکنان قرار گرفت، و تجربه خرید و محیط کاری با کاهش دود اگزوز و صدایی که از خیابان وارد می‌شود، بسیار بهبود یافت.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X